Här finner jag ro

Om mig

tisdag 11 mars 2014

Glass i stora lass:)


I helgen när vårvärmen äntligen kom tog jag fram glassmaskinen och fixade till lite god och nyttig glass.

Lite svårt att skriva exakta mått här för jag mätte inte direkt.

Detta hade jag iallafall i

2 msk F1 Choklad (funkar ju med vilken smak som helst)
 Lite kakao för mer chokladsmak
Lätt kesella/kvarg
Lite vaniljpulver

Blandade ihop allt och körde i maskinen. Det funkar precis lika bra att frysa i en bunke. Kesellan blir inte så hård i maskinen så man måste ändå lägga den lite frysen .

Jag gillar att testa mig fram. Kesella funkar alltid bra. Det går ju att använda smaksatta också men det är ganska mycket socker i dem så man kan blanda med både smaksatt och naturell.
Det går att prova med vilken smak som helst på F1. Man kan även blanda i olika frukter och bär. Det är bara att blanda på:)

Nyttig, god och proteinrik glass!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar