Här finner jag ro

Om mig

torsdag 13 mars 2014

Känslan i kroppen

Känner ni känsla i kroppen? Känner ni hur energin fylls på?
Denna underbara känsla när det börja vända och våren snart är på gång. När det inte är mörkt ute när du åker till jobbet och mörkt när du kommer hem igen.
Jag känner verkligen den känslan i kroppen just nu. Att bara kunna titta ut och se att det forfarande är ljust ute. Jag älskar denna tiden på året, när det vänder och energin fylls på.

Min känsla i kroppen är just nu ett lugn och en harmoni. Jag känner att jag gjorde helt rätt val när jag slutade på förskolan och satsade helhjärtat på massagen. Stressen och pressen har till stor del försvunnit. Lite stress och press är självklart bra men det får inte gå för långt.

Just nu är jag i fas med mig själv och mår riktigt bra. Förutom en grym träningsvärk men det har jag bara mig själv att skylla på. Träna hårt 4 dagar i sträck är inte lämpligt speciellt inte om ett av passen är ett grymt ryggpass med allt för många marklyft. Idag är dock en vilodag. Känns helt ok efter en hel dags masserande. Kan säga att min kropp behövde mycket linnex (linnement) idag men jag överlevde till slut.

Ha en skön torsdagskväll och njut av solnedgången.
Imorgon är det fredag och snart helg:)

Första semesterdagen och ett glatt gäng på gång ner till sommarstugen. Åh vad vi längar dit nu :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar