Här finner jag ro

Om mig

fredag 28 mars 2014

I bättre form nu än för 20 år sedan

Fredag igen och snart slut på ännu en månad. Mars har verkligen flugit iväg. Det var min första månad som heltids massör. Tiden går fort och jag ångar inte mitt beslut för fem öre. Det har varit en sån skön känsla att få utvecklas i det jag vill och inte känna att jag dras åt alla håll. Lugnet i kroppen infinner sig och jag njuter av varje dag.

Ja sen var det ju det där men födelsedagen....
Jag har ju även lyckats fylla 40 år i veckan. 40 år ska det vara något att fira tycker jag? En del tycker att det är stort och vill fira ordentligt. Jag har aldrig varit mycket för att fira mina födelsedagar så dagen flöt förbi ganska som vanligt.
Det var träning, jobb, bokföring och lite städning. En en helt vanlig vardag med andra ord. Nja kanske inte. Det blev ju en massa fina presenter och en massa grattis hälsningar också.
Jag hade med andra ord en mycket bra dag.


På gymmet gjorde jag ett löpartest och kände att jag minsann är i bättre form nu än för 20 år sedan. Fasen vad lätt det gick att springa. Märkligt för någon löpare är jag verkligen inte, men skam den som ger sig. Jag har även kommit på att jag måste träna upp mina onda axlar lite så det gäller att rehabträna. Inte det roligaste jag vet men men det är bra att bita ihop och göra det. Tunga vikter är ju mycket roligare än lätta men just nu är det det som gäller.

Jaha då är det bara att packa ihop och dra till jobbet. En fullbokad dag på kliniken. Känns helt ok att sluta veckan med :)

Ha en skön fredag och njut av det fina vårvädret!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar