Här finner jag ro

Om mig

torsdag 10 april 2014

Härligt att kunna kombinera träning och hundrastning!

Igår stod jag inne och masserade på ett företag hela dagen. Jag har ett litet fönster som jag ser himlen genom. Jag längtade ut även om vädret inte var det bästa.
När jag äntligen kom hem och hade fixat och donat med barnen skjutsning till deras aktiviteter ville jag bara ut. 

Som tur är har vi ju en underbar hund som gillar att röra sig så packade ryggsäcken med min nyinköpta repstege, några gummiband och vattenflaskan sen drog vi ut på äventyr.
Mitt upplägg för kvällen var lite lätt löpning i ca 2,5 km sen styrka på det och kanske någon backintervall. Jag var lite under tidspress för jag skulle hämta barnen igen efter ca 1,5 tim.

Eftersom Ralf fortfarande är valp vill jag inte springa så långt och hårt med honom. När han springer lös är det inga problem. Han stannar efter några meter och undrar när matte ska komma ikapp. Han springer ju som sagt lite fortare vad jag gör:)

Efter en ganska kort jogg på ca 10-13 min stannade jag upp och riggade för lite tabata intervaller med blandade övningar styrka och kondis. Hade gärna velat hinna med lite backintervaller också men tyvärr rann tiden iväg lite. Det får bli nästa gång.

Med några olika gummiband och en repstege kan man verkligen få till ett riktigt bra pass. Jag jobbade igenom hela kroppen. Att använda sig av repstege var lite nytt för mig men det funkade riktigt bra som pulshöjare. Detta ska jag testa på mitt träningspass på söndag. Hoppas deltagarna gillar det också:)



Ha en skön fredag och en lugn och avstressande helg. Tänk på att alla kan träna det gäller bara att låta fantasin flöda och hitta det som just du gillar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar