Här finner jag ro

Om mig

fredag 23 maj 2014

Det viktigaste är att tycka om sig själv

Idag när jag var ute på en svettig och sketa varm promenad med min underbara hund Ralf slog det mig.:

Jag är ganska nöjd med mig själv.

Under de senaste månaderna har jag svajat en hel del i  mitt självförtroende. Jag har stressat och kört på. Inte stannat upp och känt efter. Träningen har kommit efter och det är ett stressmoment i sig. Maten har börjat fallera lite. Det har smugit in sig en hel del tröst mat. Ett beteende som jag känner igen sedan tidigare. De senaste veckorna har jag ändå styrt upp maten lite. Träningen får komma när jag känner att det funkar. Det blir ca 4 gånger i veckan och det är fullt tillräckligt. Vågen har blivit min vän igen och jag har kommit ner till min vikt som jag är bekväm med. Visst hade varit ännu roligare om det hade varit de där sista 5kg som tampas med. 

Det som jag kom till insikt med under min hundpromenad i skogen är att det spelar ingen roll vad vågen säger. Det som spelar roll är hur jag mår. Just nu mår jag bra. Kan känner mig nöjd med det jag ser i spegeln och det jag presterar på jobbet. Jag har så himla nöjda kunder både på massagen och med Herbalife. Jag får sms och mail från nöjda kunder som gör mig nästan gråtfärdig av lycka. Kunder kommer fram till mig på stan och är så tacksamma för att jag har hjälpt dem med värkande muskler. 
Jag känner att jag gör ett jobb som gör andra människor glada och lyckliga. Kan man ha ett bättre jobb? Nä det tycker inte jag iallafall.

Känslan att få gå i klädaffären och bara prova vilka kläder man vill och till om med få gå ner en storlek. Den känslan är underbar. Min dotter och jag tog en shoppingrunda till Oskarshamn förra helgen och vi var mycket nöjda när vi kom hem. 

Visst jag är inte smalast, snyggast och perfektast men jag mår bra och trivs med mig själv. Det är det som är det viktigaste. Det är det jag vill förmedla till mina kunder. 

Ha en skön lördagskväll alla underbara människor!

Våga vara nöjd med dig själv!

Ps. Hittade lite gamla bilder som jag tycker passar in i inlägget. Ds




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar