Här finner jag ro

Om mig

onsdag 10 september 2014

Träning är den bästa medicinen!

Igår dagens Vetlanda Post stod det:
Träning - en mirakelmedicin!
Det är verkligen något som stämmer in på mig. Jag har nu under några år självmedicinerat mig med just träning. Tränigen har gjort att jag blivit piggare och gladare.
När humöret inte alltid är på topp och kroppen känns trött och seg. Det är då man ska komma iväg på sin träning och efteråt känns livet så himla mycket bättre.
Jag får alltid en kick av träning. Jag brukar säga att jag är hög va endofiner när jag kommer jag slutfört ett grymt pass. Det är en sån skön känsla och den vill jag verkligen förmedla till alla när jag själv leder pass.
Min dotter kom ut från en träning i veckan och var helt uppspelt och överlyckling för hennes träning i innerbandy hade gått så bra. Hon hade gett järnet och fått mycket positiv kritik från sina tränare. Hon riktigt sprudlade. Jag kände och igen känslan och hoppas verkligen att hon tar med sig den till nästa träning.
Alla pass är inte roliga. Ibland måste man kämpa lite extra bara för att ta sig dit men efteråt är känslan en helt annan.

Ha en skön onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar