Här finner jag ro

Om mig

onsdag 10 september 2014

Spenatpannkakor


Gårdagens middag blev spenatpannkor. Det är barnens favorit hos deras farmor så jag tänkte överraska dem med det även hemma. 
Mina pannkakor är visserligen något nyttigare för jag byter ut det vetemjöl mot dinkelmjöl. De blir då lite matigare och mer mättande.

Recept för 4 port

3 ägg
6 dl mjölk
4 dl fullkornsdinkel el dinkelsikt
1/2 tsk salt
2 msk smör
1 1/2 dl fryst spenat

Vispa ägg och hälften av mjölken. Tillsätt mjölet och vispa smeten klumpfri. 
Tillsätt resten av mjölken saltet och spenaten och vispa till en jämn smet. Smält smöret och vispa ner.
Stek i en panna.

Vill man kan man även lägga i några skopor F3 (Herbalife) proteinpulver för att få upp proteinhalten lite till.

Servera gärna med keso eller lite stekt bacon





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar